Hier bij een jaaroverzicht 2017  van Koperkabaal en de leerlingen van Fanfare Blauwhuis.
Wat is het leuk om het stokje van Aggie over te nemen van zo’n leuke jeugd club. Ze zijn enthousiast en gaan er voor met zijn allen. Als je ziet dat wij een hele grote groep jongeren hebben. Van beginners tot al veel jeugd met twee of meer diploma’s. Deze groep helpt nog steeds mee om de jongsten mee om hoog te krijgen en dan kun je zien wat ze kunnen presteren met zijn allen. Ik wil daarom deze grote groep jongeren ook speciaal bedanken voor de energie die ze hier voor inzetten.
Ik hoop dat we samen nog veel leuke dingen gaan doen en dat we ook van jullie kwaliteiten gebruik kunnen blijven maken.
Het jaar begon groots voor Koperkabaal, 21 januari deden zij mee aan het jeugdkorpsen festival in Oppenhuizen. Ze werden eerste en namen de beker mee naar Blauwhuis. De volgende maanden cirkelde de beker van leerling naar leerling. Ieder mocht hier een poos van genieten.
Omdat ze de eerste prijs hadden gewonnen mochten ze 16 juni 2017 naar het theater Sneek

3 maart was er weer een voorspeelmiddag op de basis school voor groep 5/6 verzorgd door Roelof en Erwin. Hier kwamen 4 proefles leerlingen uit. Willem T-bone, Marcus Bugel, Eline  Bugel en Hiltsje Bugel. Roelof ging met deze enthousiastelingen aan de slag.
Op 30 maart begint Koperkabaal weer te oefenen. De repetities zijn op donderdag van 18.15 t/m 19.15. Roelof maakt een schema, de jongste leerlingen beginnen en later in april volgen de andere leerlingen er bij.
18 mei hebben we ons jaarlijks Leerlingen concert. Koperkabaal speelt zijn stukken. De AMV begint dit jaar onder leiding van Pytrik Gerbrandy, zij is Pabo stagiaire en doet dit erg leuk. Hierna komen alle leerlingen aan bod. Ook dit jaar is er veel opgave en worden er door iedereen leuke stukken gespeeld.

Ook de proefles leerlingen spelen hun dingetjes. Deze leerlingen zijn zo enthousiast dat ze alle 4 op deze instrumenten door gaan. Er is ook een Drumclinic maar niemand geeft zich hier voor op.
Later begin 2018 zal blijken dat er spontaan twee jongens zich op geven voor drum.
Op 10 juni is er dan na veel voorbereiding Schiermonnikoog. Er is een plekje over en Koperkabaal gaat dit jaar voor het eerst ook mee. Dit betekend erg vroeg uit bed. In de auto op de boot met TV Friesland. Onze leden worden ook geïnterviewd. Sikke en Jelmer komen later dit jaar op TV met de
documentaire; De Oertocht. Koperkabaal speelt erg leuk in de kerk en krijgt een mooi verslag met erg mooie punten. Later deze dag spelen ze in een plantsoen op schier. Gelukkig is het mooi weer. 17 uur gaan we weer met zijn allen op de boot terug naar Blauwhuis. Het was een intensieve dag met
erg veel leuke indrukken. Koperkabaal is 3e geworden in de 5e divisie 83,5, een super prestatie.
16 juni is het dan zo ver. Koperkabaal mag optreden in Theater Sneek. Deze avond mochten alle eerste prijswinnaars in ZWF hier optreden. Ook dit was weer een leuke speciale avond met veel publiek ook uit Blauwhuis.
Examen in juni 2017; Anneke Zeinstra haalt haar B examen. Jelke haalt zijn C examen.
In de week van 4 september beginnen alle lessen weer voor de leerlingen. De docenten kunnen allemaal weer van start.
2 november begint Koperkabaal weer met de eerste leerlingen. Roelof heeft ook nu weer een opbouw schema gemaakt. 30 november zullen voor het eerst alle koperkabaal leerlingen er bij zijn Daarom is deze data ook gekozen om een ledenvergadering te plannen voor Koperkabaal.
Twee weken voor 11 nov wordt koperkabaal gevraagd om mee te spelen tijdens de 11 november viering Aangezien dit wat laat komt, speelt daarom een klein groepje in de kerk. Hier is erg leuk op gereageerd. Er is gevraagd als ze volgend jaar mee kunnen spelen dit eerder door te geven.
Dit is voor koperkabaal al een drukke periode. 5 dec sinterklaas komt op school, spelen ze het dak er af in de singel. Dit met behulp van een aantal fanfare leden.
17 dec kerstconcert Hier speelt Koperkabaal ook een paar leuke stukken. Het publiek hebben ze zo wie zo al op hun hand.
Koperkabaal oefent gewoon door. Er volgen nog de nodige repetities voor 20 januari waarvan iedereen weet wat de geweldige uitslag hiervan is geweest.
Al met al een top club.